• Work
  • Clients
  • what's that NOISE?
  • contact
  • Jobs

NOISE

  • Work
  • Clients
  • what's that NOISE?
  • contact
  • Jobs

What's that NOISE?

MAKERS VAN INNOVATIEVE COMMUNICATIE PRODUCTEN

NOISE combineert de creatieve kracht van een reclamebureau met de innovatieve en technologische skills van een digitaal bureau. Wij werken voor merken als Coca-Cola, VUE, Albert Heijn, L'Oreal, Alex, Rode Kruis, ING, Warner Bros./20th Century Fox, Donald Duck Weekblad en Foodora. 

Door slim business denken met innovatieve concepten te combineren, bereiken we de doelgroep op een natuurlijke manier. Niet met dwang, maar met aantrekkingskracht. Omdat wij geloven dat communicatie die vrijwillig en met plezier wordt geconsumeerd simpelweg effectiever is.

Zo hebben we significante omzetgroei voor Coca-Cola Zero gerealiseerd door horeca bezoekers gratis WiFi aan te bieden. Is 87% van de gebruikers van onze ING Financieel Fit-app ook daadwerkelijk bewuster gaan sparen. En hebben we Nederland deze zomer kennis laten maken met het BBQ assortiment van Albert Heijn middels 40 hamburger varianten ontwikkeld door Burger Boys, Arie Koomen en Wilko Terwijn.

Ieder businessprobleem is anders. Iedere oplossing daarom ook. NOISE bestaat uit ervaren denkers en makers met daadkracht. Gezamenlijk komen we snel tot de kern van het probleem en vertalen we dit in een prototype van het communicatieproduct. Of het nu gaat om een branded app, shopper marketing activatie, een virale video, tv-commercial, event of social media activatie.

Kennismaken?
Neem dan contact op met Vincent Rump op tel: 020 515 04 90 of via het contactformulier. Tot snel!

Dit is ons seizoen

Praxis - Voorjaarscampagne

Als we weer lekker naar buiten kunnen, krijgen we ook weer zin om dingen te maken. Dat is de onderliggende gedachte van de nieuwe voorjaarscampagne van Praxis, waarin het samen maken van een boomhut centraal staat.

En of je nou een hut maakt, je huis opknapt of je tuin aanpakt. Praxis helpt je altijd verder. Met online stappenplannen, workshops en persoonlijk winkeladvies. Middels een TVC, diverse radiocommercials, online uitingen en een doorvertaling naar folder en winkelvloer geeft Praxis vervolg aan de nieuw ingeslagen weg onder het thema: “Wij zijn gemaakt om te maken.”

De commercial werd ontwikkeld in samenwerking met productiemaatschappij Omar Perineau Films met regisseur Guy Goossens. De eerste uitingen zijn vanaf nu zichtbaar.

Perfect op smaak

Chaudfontaine - Merkcampagne

Door 60 jaar natuurlijke zuivering tot wel 1600 meter diepte in de rotslagen aan de voet van de Ardennen is Chaudfontaine Perfect op Smaak. En wie heeft nou meer verstand van smaak dan Freek van Noortwijk, chefkok en eigenaar van 3 toprestaurants en jurylid in Masterchef?

Na onze eerdere campagnes voor Chaudfontaine waarin de oorsprong en het natuurlijke proces centraal stonden, ligt nu de focus op de smaak: met Chaudfontaine haal je water van restaurantkwaliteit in huis.

De campagne wordt grootscheeps gelanceerd met een TVC, outdoor, print en instore. Deze lente komt Chaudfontaine bovendien met Chaudfontaine Fusion Watermeloen & Komkommer.

Thuis sporten. Iedereen kan het!

Fitchannel - Campagne

Afvallen? Fitter worden? Fitchannel.com biedt een uniek, persoonlijk trainingsprogramma, met trainingssessies, voedingsschema's en kookvideos. En het mooie is: iedereen kan het - op z’n eigen moment - gewoon thuis doen.

NOISE ontwikkelde een multi-mediale campagne met de thuissporter in de hoofdrol. Niet één, maar wel duizenden! De middelenmix bestaat uit radio, TV en online waar we de leads genereren.

NOISE heeft een dedicated team dat continu bereik, conversie en clicks monitort en desgewenst direct zelf uitingen kan produceren en tweaken om de conversie te optimaliseren. Denk hierbij aan display bannering, retargeting en adwords en social media. Deze manier van werken zorgt ervoor dat we continue de meest effectieve mix aan middelen beschikbaar hebben.

Fuze Tea Club

Fuze Tea – Nationale B2Bmerk-introductie


Kunnen nieuwe drankjes nog verrassen? Ja! Op 1 januari 2018 lanceerde Coca-Cola het nieuwe ijstheemerk 'Fuze Tea' en deed daarmee de grootste merkintroductie sinds 10 jaar. Dankzij de onverwachte smaak van thee-extracten, fruit en kruiden-extracten, laat Fuze Tea je intens genieten van een momentje voor jezelf. Ook fijn: het is caloriearm en gemaakt van duurzaam geteelde thee.

Voorafgaand aan de consumentencampagne brachten wij alle B2B klanten van Coca-Cola stapsgewijs op de hoogte. Iedereen ontving een exclusief lidmaatschap van de Fuze Tea Club waarmee toegang werd verkregen tot een digitaal mobile-first platform. Gedurende een periode van bijna een jaar boden we op het platform in 6 opeenvolgende periodes allerlei leuke en nuttige content waarin steeds meer van het merk werd onthuld. Zo lanceerden we een brandfilm, een quiz over mondiale food- en drinktrends, de onthulling van de Fuze Tea smaken, een unieke samenwerking met sterrenchef Arturo Dalhuizen, de uitslag van een testpanel bestaande uit horecaondernemers en food- & drinkexperts en tot slot kreeg men een sneak preview van de landelijke campagne. Zo werd in 2017 heel Nederland achter de schermen al stiekem voorbereid op wat voor consumenten nog lang een verrassing bleef.

65 jaar Donald Duck

Donald Duck - lezerscampagne

Donald Duck is jarig, al 65 jaar lezen Nederlanders van jong tot oud wekelijks Donald's knotsgekke tijdschrift! Om dat te vieren maakten we samen met Donald Duck deze vrolijke campagne, met een bijzondere rol voor de lezers van het blad.

Het leuke aan de campagne is dat de lezers van het tijdschrift centraal staan in de uitingen: op het verzoek aan de lezers om favoriete duckmomentjes in te zenden kregen we duizenden foto's gestuurd, van lezende kinderen, lezende opa's en oma's, lezende honden en parkieten. Recente foto's, maar ook beelden van wel 65 jaar oud!

Deze foto's zijn gebruikt als basis van de campagne: een TVC waarin we teruggaan in de tijd, en een aantal printuitingen waarin Donald Duck letterlijk uit het tijdschrift springt. Op deze manier spelen de kinderen op de foto letterlijk een rol in de avonturen van Donald en zijn vrienden.

De foto's kwamen verder terug in de uitingen voor huis-aan-huis, in advertenties, OOH en online én alle foto's werden afgedrukt op de cover van de jubileumuitgave van het weekblad!

Wij zijn gemaakt om te maken

Praxis - Merk & Sales Campagne

In iedereen schuilt een maker. Een instinct om zelf dingen te repareren, te renoveren of te creëren. Daar draait het in de nieuwe geïntegreerde Praxis-campagne om. Of je nu groot of klein bent, ervaren of onervaren, Praxis helpt iedereen verder in het maakproces via workshops, persoonlijk advies en online stappenplannen.

Aan de hand van meerdere kleine portretten tonen we dat in iedereen wel een maker zit, of je nou een rolgordijn ophangt of een hoogslaper timmert.

De campagne geeft zowel invulling aan de branding- als salesdoelstellingen van Praxis. Met drie nieuwe televisiecommercials, diverse radiocommercials, POS-materialen en online ondersteuning wordt de nieuwe campagne vanaf eind september uitgerold in heel Nederland. 

1 jaar gratis op kamers

Albert Heijn - Brouwers - Studentenactivatie

Je studententijd is de mooiste tijd van je leven. Als je tenminste voldoende budget hebt om een beetje te genieten van dat leven. Je stufi gaat voornamelijk op aan boeken en aan die dure kamer in het centrum van de stad.

Enter Brouwers. Brouwers is een lekker & karaktervol pilsener. En populair onder studenten. Vooral nu je met Brouwers een jaar lang gratis op kamers kunt winnen!

Deze actie werd voornamelijk aangejaagd via Facebook en andere owned Albert Heijn-kanalen. Op Facebook genereerden de filmpjes 800.000 views, en een kleine 1300 reacties. Bijkomende bonus was dat het aantal likes van de Brouwers page in de actieperiode verdubbelde.

Daarnaast reed Brouwers tijdens de introductieweken rond in een ... studentenkamer! Met deze rijdende studentenkamer (compleet met vuile was, gekopieerde studieboeken en onopgemaakt bed) zochten we de studenten op in alle grote studentensteden van Nederland. Een mooie kans voor de thuiswonende studenten om de benefits van het op kamers wonen eens te ervaren.

Dé vakantiebestemming voor de makers

Praxis - zomercampagne

Terwijl andere mensen luieren op het strand, bijkomen aan de Costa of lanterfanten op de camping, neemt de echte klusser de badkamer onder handen. Of een andere pittige klus in huis. Samen met Praxis natuurlijk, want Praxis is dé vakantiebestemming voor de makers. 

Voor de zomercampagne van Praxis wordt behalve op radio, online en Praxis' social kanalen, ook flink uitgepakt op de winkelvloer en in de huis-aan-huis folder.

Puur Natuur Projecten

Chaudfontaine - Met dank aan de natuur

Chaudfontaine heeft heel veel aan de natuur te danken: het mineraalwater valt als regen uit de lucht, wordt gefilterd door de aarde en ontspringt vanzelf aan de bron. Het enige dat Chaudfontaine nog hoeft te doen is het te bottelen.

Natuurlijk zorgt Chaudfontaine door haar duurzaam watermanagement en haar zorgvuldige bescherming van de bron goed voor haar omgeving.  Om de natuur te bedanken voor haar harde werk hebben wij samen met Chaudfontaine en Natuurmonumenten het initiatief Puur Natuur Projecten gelanceerd.

Omdat wij vinden dat zoveel mogelijk mensen betrokken moeten zijn bij het beleven en het beschermen van de natuur besteden we met dit initiatief aandacht aan de verschillende projecten van Natuurmonumenten. Op alle (vernieuwde) verpakkingen van Chaudfontaine staat vanaf nu een duidelijke call to action: "Help ook mee", met een link naar de Puur Natuur Projecten website. Hier vind je verschillende tips, acties en wandel- en fietsroutes door de natuur. 

Om aandacht te besteden aan de inspanningen van Chaudfontaine aan hun eigen omgeving nemen we je in een 360º panorama mee op reis naar de voet van de Ardennen.

Behalve op de packaging wordt de campagne ook aangejaagd door display bannering en social posts.

Klik hier voor de actiesite.

Coca-Cola & KNVB Koel je Coke

Coca-Cola KNVB - Smart Product activatie

Coca-Cola is al jaren een van de hoofdsponsors van de KNVB en deze samenwerking opent deuren die voor normale stervelingen gewoonlijk gesloten blijven. Zoals de deur van de kleedkamer van het Nederlands Elftal! Rondom de kwalificatiewedstrijden voor het WK voetbal bieden we je de kans op een exclusief kijkje achter de schermen. 

Je flesje of blikje Coke is letterlijk de sleutel: Maak een foto van je Coke en we nemen je mee op een dolle tocht door de catacomben op zoek naar de kleedkamer van Oranje. Laat daar je Coke achter in de exclusieve KNVB koelkast en maak kans op een van de prijzen, waaronder tickets voor de volgende Oranje wedstrijd.

Deze activatie maakt gebruik van onze smart product technologie waarbij een fysiek product (namelijk een flesje of blokje Coke) een digitale experience ontsluit.

De actie wordt vóór de kwalficatiewedstrijden aangejaagd op social media en met display bannering, en tijdens de wedstrijden ook met opvallende animaties op de billboarding in het stadion zelf. Daardoor bereiken we ook miljoenen televisiekijkers en het publiek in het stadion.

Wat maak jij deze lente?

Praxis Lentelijstje - voorjaarscampagne

Het is weer lente, de klussers van Nederland worden weer wakker. Praxis biedt al deze klussers behalve een groot assortiment producten en gereedschappen ook tips, advies en inspiratie.

Aan NOISE de vraag om dit in een voorjaarscampagne duidelijk te maken aan de doelgroep van Praxis: de makers. Voor deze campage hebben we het Lentelijstje geïntroduceerd: een manier voor de klusser om online zijn of haar klussen-to-do-lijst te maken. Op basis van dit lijstje tonen we de klusser per klus een gedetailleerd overzicht van alle benodigde artikelen en gereedschappen, een handig stappenplan en uitgebreide how-to videos. Omdat we zo heel specifiek inzicht krijgen in de klussen die de Nederlandse klusser in de lente oppakt, wordt het mogelijk om heel direct in te spelen op de behoeften van deze klussers en ze gerichte, gepersonaliseerde aanbiedingen te doen.

De campagne wordt aangejaagd door een commercial met wekelijks wisselende tag-ons, radio, een uitgebreide bannercampagne, Praxis-owned media, op de winkelvloer en in alle wekelijkse HAH-folders.

Strategische begeleiding: Major Tom.

The Coolest Prize Everrrr

Hoe zorg je ervoor dat er meer Coca-Cola bij Domino’s besteld wordt?

NOISE ontwikkelde voor Coca-Cola en Domino’s Nederland & België wel een heel coole online activatie: The Coolest Prize Everrrrrrr. Win een compleet verzorgde wintertrip naar Lapland voor jou en een vriend(in). Ga chillen in het huis van de kerstman, maak een sneeuwscootertocht door de wilde natuur en geniet vanuit je eigen glazen iglo van het Noorderlicht!

Bij iedere online Cool Combo bestelling (een Domino’s Pizza + een Coca-Cola) ontvangt de deelnemer een ‘The Coolest Prize Everrrrrr’ orderbevestiging met unieke toegangscode tot de actiesite. Hier smelt de deelnemer zijn eigen ijsklontje voor korting op Domino’s producten. Zo ontving iedere deelnemer altijd een prijs en stimuleerde dit herhaalaankopen.

En wie de meest originele reden had om naar Lapland te gaan won de reis! Uiteraard mocht iedereen zo vaak meedoen als hij wilde! Door het delen van de Cool Combo op social media verdubbelden de kansen op de felbegeerde hoofdprijs! Dit zorgde voor extra organisch bereik en traffic naar de Domino’s actiesite.

Via owned media zoals de Domino’s socials, website maar bovenal op de meest relevante plek, in het bestelproces, werden de hongerige deelnemers gewezen op deze coole actie. 

Hoe cool het was? Bekijk hier de GoPro beelden van de winnaars.

What's next?

ING Private Banking, Vooruit denken om u vooruit te helpen

What’s next? is misschien wel de belangrijkste vraag die succesvolle, ondernemende mensen zich regelmatig stellen. Wie zich met die vraag bezighoudt, komt met onconventionele oplossingen. Komt écht vooruit.

Bij ING Private Banking stellen ze die vraag ook dagelijks. Wat kan er anders, wat kan er beter? Niet stilstaan bij het succes van de dag, maar altijd verder kijken. Blijven innoveren. Om uw ambities te realiseren.

We ontwikkelden een passende What’s next? sales-campagne richting prospects middels een online What's next test en een unieke special, een exclusief 66-pagina’s tellend magazine boordevol insights en wetenswaardigheden over de toekomst van technologie, kunst, food, fashion, sport, ondernemerschap en ons werk.

Advertorials, display banners en flyers op de kantoren zorgen voor de gewenste traffic naar de lead-website alwaar geinteresseerden zich kunnen inschrijven voor een vrijblijvend gesprek met een private banker.

Coca-Cola Zomercampagne

Coca-Cola gaat voor ultieme zomerbeleving

De “Taste the feeling”-campagne zoals die begin 2016 is gelanceerd heeft een glashelder idee: het simpele feit dat je een Coca-Cola drinkt maakt alledaagse momenten specialer. Coca-Cola wil die gedachte deze zomer echt tot leven brengen. In drie maanden tijd worden 106 miljoen innovatieve zomerverpakkingen (zgn. “chill packs”) verspreid, die van kleur veranderen zodra je ze koelt. En wie via de speciale actiesite zo’n gekoelde verpakking fotografeert, maakt kans op de ultieme zomerbeleving.

NOISE ontwikkelde voor Coca-Cola een grootse activatie die het ultieme zomergevoel claimt. Deelnemers maken kans op een lang weekend voor vier in een eigen Coca-Cola Beach House. Helemaal getuned en gestyled voor beach lifestyle, met alles waar je maar van kunt dromen. Wakker worden op het strand, golfsurfen, SUP’pen of bodyboarden op je eigen board, chillen in je eigen hottub of hangmat en eten bij de ondergaande zon – het kan allemaal.

De “Taste the Feeling”-campagne krijgt een speciale Summer Edit en extra aandacht voor de innovatieve chill packs. Via TV, online video en digital out of home wordt het Coca-Cola zomergevoel overgebracht en in POS komen de speciale verpakking en het Beach House samen door een “Koel je Coke & Win” boodschap te communiceren.

Drie maanden lang komen zoveel mogelijk Coca-Cola zomeractiviteiten samen in en rond het Beach House. Zo zendt Radio 538 op lokatie de Zomer Top 100 uit en geeft daarbij diverse weekenden in het Beach House weg, en Coke’s eigen Fris Chicks doen op YouTube Summer Challenges vanuit het Beach House.

Ook wonen is leuker met Donald Duck

Vorig jaar introduceerden we de nieuwe pay-off “Alles is leuker met Donald Duck!”. Nu laten we zien dat dit ook voor Wonen geldt.

 De campagne die naast tv ook online, in OOH en print te zien zal zijn, introduceert de wooncollectie aan het grote (ook volwassen!) publiek. De aanstekelijk blije film vertelt het verhaal van een vader die, net als zijn kids, eigenlijk niet zonder Donald Duck kan.

 Het huishouden staat vol met vrolijke producten uit de Donald Duck Wonen collectie. Alles komt voorbij; zitzakken, dekbedovertrekken, kasten, kisten, muur- en deurstickers, zelfs behang!

 Dit alles en nog veel meer vindt je vanaf nu in de Duckstadshop, wees er snel bij!

Bring your favourite restaurants into your home

FOODORA

Voor internationale maaltijdbezorger foodora maakten we haar allereerste commercial ooit. De smakelijke start-up uit Berlijn, inmiddels al in 10 landen actief, laat hierin zien waar ze voor staat:

Geweldig eten, van je favoriete restaurants, binnen no time bij je thuis. Door middel van verrassende transities laten we zien hoe de doelgroep (kritische stedelingen met smaak) met foodora kan kiezen uit culinaire hoogtepunten en hotspots.

De focus ligt hierbij op de meest populaire keukens Burgers, Vietnamees en Japans, die op stijlvolle wijze in beeld worden gebracht.

De film zal te zien zijn in bioscopen, online en op tv in Finland, Zweden, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk  én natuurlijk Nederland.

Vue

I♥VUE

Vue Cinemas

Vue, een bioscoopketen die nog te weinig mensen in Nederland iets zegt. Laat staan dat ze weten hoe ze het uit moeten spreken. Precies in die twee zaken brengen we nu verandering.

 Met een slimme en sympathieke merkcampagne lanceren we de nieuwe naam voor wat bij het grote publiek voorheen als JT Bioscopen bekend stond. Door op herkenbare wijze te laten zien wat film kijken bij Vue losmaakt, zeggen we tegelijkertijd waar het merk Vue voor staat en komen de diverse USP’s naar voren.

 De campagne zal te zien en horen zijn in OOH, social, online display, radio én print. Elke uiting - vanzelfsprekend - stuk voor stuk met liefde gemaakt. 

 P.S. zien is geloven, dus bestel snel je kaartjes op ilovevuecinemas.nl!

Mega Magazine Maand

Sanoma / Magazine.nl

Afgelopen september lanceerden we voor Sanoma / Magazine.nl de eerst Mega Magazine Maand. 

Deze vanaf nu jaarlijks terugkerende campagne draait helemaal om Sanoma’s enorme aanbod aan kwaliteitsmagazines, die voor de gelegenheid wel zeer aantrekkelijk geprijsd zijn. 

Hiervoor creëerden we het thema “Grijp je kans” en brachten dit in beeld door de doelgroep precies dat te laten doen met hun favoriete magazines. 

De campagne speelde zich af in on- en offline activaties, radio, outdoor, pre-rolls en online display.

Niet gezien en dus je kans gemist? Volgend jaar september is het weer Mega Magazine Maand!

Warner Brothers Pictures

Sinds september is NOISE het through-the-line creatief bureau van Warner Bros. Pictures International Holland. Onder de samenwerking vallen alle bioscoopfilms van Warner Bros. Pictures (incl. de DC Comics-films) en Twentieth Century Fox (incl. Blue Sky Studios en DreamWorks Animation), met grote releases in 2016/2017 als Suicide Squad, Trolls, Fantastic Beasts and Where to Find Them, Assassin's Creed en Hidden Figures.

Coca-Cola Smart Product campagne

In onze laatste innovatieve campagne voor Coca-Cola wordt de hoofdrol gespeeld door het meest iconische aspect van het merk: de Coca-Cola contour bottle. Op ruim 70 miljoen (horeca-)flesjes staat een icoon dat je oproept om op je mobiel coke.nl/scanit te bezoeken en een foto van je flesje te maken. Wordt je flesje herkend als Coke, Coke Zero of Coke Light mag je raden waar je flesje je brengt. Je krijgt een 360 video te zien waarin je goed om je heen moet kijken om te ontdekken waar je bent. Als je raadt waar je bent, maak je kans ook echt naar deze plek te gaan. In samenwerking met verschillende Coca-Cola partners hebben we een hele reeks aan 360 video' s gerealiseerd waardoor je telkens andere prijzen kunt winnen.

Deze activatie is de eerste campagne die gebruik maakt van deze smart product technologie. Met deze techniek wordt de telefoon de enabler van een digitale experience die ontsloten wordt via een fysiek product: het Coca-Cola flesje. Zo voegen we waarde toe aan het drinken van een Coke. Bovendien opent zich een volledig nieuw (digitaal) communicatiekanaal, op een laagdrempelige manier en in een relevante horeca-context. Dit geeft deze campagne toegevoegde waarde voor zowel horeca-ondernemers, Coca-Cola partners als consumenten.

Om maximaal bereik te realiseren wordt de actie met een duidelijke call-to-action op 70 miljoen flesjes gecommuniceerd. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van point-of-sale materiaal, indoor horeca-advertising, geo-targeted high impact mobile advertising én een push via het gratis Coca-Cola Zero WiFi netwerk in honderden horeca locaties dat eerder ook door NOISE is ontwikkeld.

ING - 30 Dagen Challenge

ING - Meer Geld Overhouden Challenge

Om je bewust te maken van alle kleine dingen die je kunt doen om meer geld over te houden voor de dingen die je echt belangrijk vindt, bedachten we met ING de Meer Geld Overhouden Challenge.

In een interactieve spoedcursus van 30 dagen krijg je opdrachten en tips waarin je leert meer te doen met minder geld. Kook een sterrenmaaltijd met restjes uit de koelkast, stof je vaste lasten eens af, repareer zélf eens het tuinhek, met geleend gereedschap van de buurman!

Gedurende 30 dagen houdt de app het bedrag dat je elke dag bespaart bij zodat je jezelf aan het eind van de challenge kunt feliciteren en trakteren op iets leuks! Gratis!

In anderhalve maand is de Meer Geld Overhouden Challenge al meer dan 100.000 keer gedownload, voor iPhone en Android.

De campagne werd aangejaagd door advertorials, banners en pre-rolls.

Albert Heijn - Burger Boys

Two comedians walk into a bar-becue

Om het BBQ-assortiment van Albert Heijn onder de aandacht te brengen hebben we Nederland geïnspireerd om zelf creatief met hamburgers aan de slag te gaan. Iedereen weet wel hoe je een klassieke burger moet maken, maar er kan zoveel meer met een burger!

We brachten Albert Heijn samen met twee cabaretiers en burgerliefhebbers, Arie Koomen en Wilko Terwijn. 6 weken lang bedachten zij dagelijks een nieuwe burger, geïnspireerd op een nieuwsverhaal van die dag.

Promotie van de in totaal 40 burgerrecepten vond plaats online, via sociale kanalen en in de  Q-music ochtendshow van DJ Joey van der Velden. Guests appearances en burger brainstorms met populaire bloggers zorgden ervoor dat fans ook hun eigen burgercreaties instuurden. En toen Albert Heijn tenslotte de eerste druk van het kookboek 'Grappen en Grillen ' - met daarin alle recepten - aanbood aan haar fans, waren ze binnen een paar uur ‘uitverkocht’.

Coca-Cola Zero Zone

Coca-Cola - Coca-Cola Zero Zone

Hoe breng je Coca-Cola Zero onder de aandacht in de Horeca waar zo weinig ruimte voor traditionele merk- of produkt-communicatie is?

Vanuit dit uitgangspunt en de vraag voor een hogere distributie en awareness voor Coke Zero hebben wij een nieuw medium bedacht: De Coke Zero Zones. Een gratis WiFi zone voor de horecagelegenheid. De horecaondernemer krijgt gratis WiFi zonder zorgen, consumenten beschikken over gratis internet zonder verplichte log-ins of check-ins. En Coca-Cola krijgt zichtbaarheid voor Coca-Cola Zero via deurstickers, viltjes en vooral de mobiele telefoon van de bezoeker. 

Coca-Cola Zero speelt de hoofdrol en verleidt de bezoeker. Dorstopwekkende visuals, animaties en mini-interacties vieren het drinkmoment en brengen Coca-Cola Zero onder de aandacht. De wereld draait letterlijk om de fles! 

Zo creëren we een eigen mediakanaal dat verkoop direct stimuleert. Elk jaar updaten we deze succesformule met nieuwe actuele content die aansluit bij de doelgroep en tijdsgeest. Als extra actie krijgen klanten soms een gratis Coke Zero aangeboden, direct te verzilveren in de horeca gelegenheid!

De Coke Zero zones zijn al drie jaar een succes bij 1.000 Horeca gelegenheden in Nederland, en genereerden inmiddels ruim een miljoen unieke interacties.

Donald Duck - Alles is leuker met Donald Duck

Donald Duck / Sanoma - Merkpositionering

Al onze kinderwensen zijn uitgekomen! Want wij mogen voor Donald Duck werken! Sanoma vroeg NOISE om een nieuwe merkstrategie, campagneconcept en campagnestijl te ontwikkelen voor de komende jaren. Uitdaging was om het steeds groter groeiende portfolio aan print- en online producten met elkaar te verbinden. Daarom hebben we gekozen voor een “one brand strategy” waarin we de wereld van Donald Duck vanuit het weekblad uitbreiden.

Of het nu gaat om het lezen van het weekblad of de pockets, leren typen met DuckTypen of veilig online gamen met DuckWorld, alles valt onder de door NOISE ontwikkelde merk pay-off : Alles is leuker met Donald Duck. Kinderen willen de vrolijke wereld van Donald Duck beleven. En ouders vinden het een fijn idee dat hun kinderen spelend leren. 

De campagne zet de breedte van het productassortiment neer. Elke uiting geeft een kijkje in “The Duckside of life”, waarin alles véél leuker is dan in de echte wereld. De TV-commercial kent meerdere versies, waarbij steeds andere figuren uit Duckstad te zien zijn. Zo betrekken we de kijker telkens opnieuw bij het merk Donald Duck. Deze opbouw is ook gebruikt voor de creatie van digitale abri’s. 

Middels verschillende tag-ons, banners en printuitingen leggen we de focus op één van de producten die, uiteraard, allemaal stukken leuker zijn met Donald Duck.

FrieslandCampina - introductie Vifit Proteïne

Vivit - Waarom je spieren proteine nodig hebben

Vifit lanceert haar nieuwe product: Vifit met Extra Proteïne. En omdat er al enkele jaren nauwelijks meer gecommuniceerd is vanuit het merk, is het zaak de top-of-mind awareness weer eens een flinke boost te geven.

De doelgroep van Vifit, jongvolwassenen in de leeftijd van 18-26 jaar, leeft een druk en hectisch leven. Om dit vol te kunnen houden is het zaak de bouwstoffen van je lichaam goed op orde te hebben. En juist Vifit met Extra Proteïne geeft daar een extra boost aan doordat het effectief bijdraagt aan het krachtig en fit houden van je spieren. 

NOISE ontwikkelde drie online commercials vanuit het idee "Je gebruikt meer spieren dan je denkt...". Een van de commercials sloeg zo aan dat Vifit besloot deze ook op televisie te brengen. Uiteraard inclusief sales-gedreven tag-on.

Bonduelle - The Original Superfood

Bonduelle - Campagne

NOISE ontwikkelde een geïntegreerde campagne om te zorgen dat de exotische bonen van Bonduelle door een bredere doelgroep gaan worden gegeten. De campagne speelt met het inzicht dat gezond het nieuwe genieten is. En van de grote vrouwenbladen tot massaal verkochte kookboeken, allemaal overtuigen ze Nederland ervan dat superfood de overtreffende trap van gezond is.

In deze campagne worden de bonen van Bonduelle neergezet als het ultieme superfood voor de massa. Want door alle aandacht voor hippe 'nieuwe' superfoods wordt vaak vergeten dat er al sinds mensenheugenis een superfood is, dat minstens net zo bol staat van vezels, eiwitten, ijzer, foliumzuur, magnesium, antioxidanten. De bonen van Bonduelle: The Original Superfood.

Laten beleggen door Alex: wel zo makkelijk

Veel mensen lopen rond met het idee 'ik moet iets met beleggen'. Maar lang niet iedereen heeft zin, tijd of de expertise om daadwerkelijk zelf te gaan beleggen. En naar een vermogensbeheerder stappen voelt hoogdrempelig. NOISE ontwikkelde een positionerende campagne rond het gemak van Laten beleggen door Alex. Want in deze tijd waarin we met slimme technieken en diensten heel veel voor ons kunnen laten doen, is laten beleggen eigenlijk heel vanzelfsprekend.

NOISE werkte samen met Alex aan de totale customer journey, van awareness tot conversie. De campagne bestaat uit TV-commercials, radiocommercials, diverse online materialen, een nieuwe website, de Laten Beleggen Startbox en de complete operationele flow, van e-mails tot brieven.

Magnum - Design and share your Magnum

Magnum - Pleasure Store Amsterdam
 

Sinds 30 mei is Amsterdam een popup store rijker: de Magnum Pleasure Store. De brand store van het ijsmerk is gedurende 12 weken geopend op het Amsterdamse Rembrandtplein. Bezoekers kunnen hun eigen Magnum ontwerpen in de Pleasure Store. Naast de keuze uit melkchocolade, witte chocolade of pure chocolade om de naked Magnum mee te omhullen, zijn er ruim 20 bijzondere toppings, varierend van rozenblaadjes, cacao-chilipoeder tot gojibesjes en speculaas.

NOISE maakte mobile en social technology een vast onderdeel van de winkel. Terwijl je in de rij staat kies je alvast je favoriete chocolade op je eigen telefoon. Automatisch zie je vervolgens op de schermen in de winkel welke Pleasure Maker jouw Magnum maakt. Met als grote voordeel: je kunt de foto die achter de balie gemaakt wordt direct vanaf je eigen telefoon delen... Sharing als onderdeel van het koopproces! 

 

L'Oréal - Alleen van Garnier

L'Oréal – Garnier Nutrisse
 

Kim van Kooten is het nieuwe gezicht van Garnier Nutrisse. In onze nieuwe tv-commercial vertelt zij wat haar geheim is: Nutrisse kleurt en voedt tegelijk. De kleur is rijk en stralend en bedekt grijze haren. Mocht je die al hebben ;-)

Bekijk de tv-commercial!

Rode Kruis - Heel Nederland EHBO op zak

Rode Kruis - Activatie Smartphone Apps

De meeste mensen weten niet wat te doen bij een ongeval. Daarom is er nu de gratis EHBO app voor je telefoon. De applicatie geeft je kort en bondig instructies in geval van nood. De app is beschikbaar voor iPhone, Android en Windows Mobile.

Hoe zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk smartphone bezitters deze app downloaden? Door in een samenwerking met Microsoft, Hyves en Google een hele duidelijke boodschap aan Nederland te geven: Vertel snel al je vrienden over deze gratis app en download hem zelf ook. Via jou en jouw vrienden kunnen we bijna heel Nederland bereiken. Dan heeft binnenkort heel Nederland EHBO op zak.

Binnen 3 weken hadden ongeveer 200.000 mensen de EHBO app op hun telefoon staan!

 

ia MSN.nl hebben we eerst via polls de EHBO kennis van Nederland getest. Daarna werd via een homepage takeover, advertorials en specials de bezoeker gewezen op de app. Op Hyves hebben we de ultieme Tell-a-Friend gemaakt: gemiddeld werd het bericht doorgestuurd naar 55 vrienden. Op YouTube staan demo films van de apps. En natuurlijk werd op RodeKruis.nl ook een directe download aangeboden. Een uitgebreide campagne op mobiele en gewone sites verwees mensen ook naar een directe download link.

Friesland Campina - Test je focus!

Vifit - Activatie scholieren en studenten

Friesland-Campina wil Vifit in de periode voor de zomervakantie onder jongeren een extra sales push geven, op een manier die past binnen de merkgedachte 'Vifit keeps you going'.

We weten dat het, in deze tijd van smartphones en een veelheid aan digitaal vermaak, voor jongeren een grotere uitdaging dan ooit is om goed geconcentreerd te studeren. In de periode voor de zomervakantie, die in het teken staat van examens en tentamens, is een 'oplossing' voor dit probleem voor de doelgroep relevant. Van dit inzicht maken we op een speelse manier gebruik, waarbij we met het Vifit-merk in de communicatie voor deze doelgroep bewust wat meer het randje mogen opzoeken dan bij andere Friesland Campina-merken.

De campagne stelt het concentratievermogen van studenten en scholieren centraal: focus! De campagne wordt aangejaagd met een candid camera video, waarbij de sexy Anna bijna alles uit (de kast) trekt om de focus van studenten te testen.  Daarbij worden abri’s, winkelmaterialen, online advertising en een speciaal ontwikkelde test op Facebook ingezet, waarmee je je eigen focus kon testen. Als je tenminste niet afgeleid werd door de bizarre animaties van hamerhaaien, hysterische kleuters en psychedelische twerkers… 

Via de focus-test en Vifit actieverpakkingen zijn elke dag Beats by Dr. Dre Headphones met Active Noise Cancellation te winnen. Zodat je je in alle rust kunt focussen op je studie…

L'Oréal - Wil jij ook weten of anti-rimpel crèmes echt werken?

L’Oréal - Activatie Garnier UltraLift anti-rimpelverzorging

Anti-rimpelcrèmes, we kennen ze allemaal, maar werken ze ook echt?! De manier om dat uit te vinden is om de Nederlandse vrouw zelf te vragen. In een serie van twee opeenvolgende TV commercials met actrice Isa Hoes in de hoofdrol, werden vrouwen opgeroepen het bewijs hiervoor zelf te verzamelen.

Met de Garnier UltraLift anti-rimpelmeter kregen de vrouwen de mogelijkheid zelf het verschil te ervaren. Waar de eerste commercial opriep tot de UltraLift Uitdaging, kwamen in de tweede commercial echte gebruikers aan het woord over hun persoonlijke ervaringen. Ruim 18.000 vrouwen hebben Garnier UltraLift zelf getest, 80% daarvan merkte zichtbaar verschil.

Naast de TV commercial werden print en online ingezet voor de campagne.

TVC - De oproep

TVC - Het resultaa

The Making Of

Zet een streep door discriminatie

Rijksoverheid - Anti-discriminatiecampagne

De Rijksoverheid vroeg NOISE om een brede anti-discriminatiecampagne. We hebben ervoor gekozen om met het thema van de campagne een duidelijk statement te maken: ‘Zet een streep door discriminatie’. Een eerste tv-commercial wijst op artikel 1 van de Grondwet. Daarin staat dat in Nederland discriminatie op welke grond dan ook niet is toegestaan. In een tweede commercial zetten bekende Nederlanders een streep door het woord discriminatie. Zij sporen de rest van Nederland aan om ook eenzelfde statement te maken, wat zij ook in de radiocampagne doen. Aan de campagne wordt meegewerkt door o.a. Typhoon, Giel Beelen, Lucille Werner, Kees Tol,  Sylvana Simons, Maaike Ouboter, Michael van Praag, Margriet van der Linden en Ahmed Aboutaleb. In banners en een social campagne (o.a. op Facebook en Twitter) kan iedereen letterlijk een streep zetten door discriminatie en dit delen.

Naast de brede campagne voor heel Nederland komen er deelcampagnes voor specifieke discriminatiegronden, zoals leeftijd, herkomst, geslacht, handicap/chronische ziekte, seksuele gerichtheid en godsdienst, en op verschillende plekken waar discriminatie plaatsvindt, zoals bijvoorbeeld de werkvloer, de openbare ruimte en school.  

Onder dit thema zal de campagne de komende jaren uitgroeien tot een koepel waarin de ministeries van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Veiligheid en Justitie, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en Volksgezondheid, Welzijn en Sport samenwerken. Voor bedrijven, organisaties en gemeenten is er een toolkit. Daarmee kunnen zij het thema van de campagne adopteren en dit duidelijk maken aan hun eigen achterban en daarbuiten. 

Trouwen tegen je wil

Ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid

Ook in Nederland komt het nog steeds voor dat jongeren worden gedwongen om te trouwen tegen hun wil, soms zelfs met (huiselijk) geweld. Voor de slachtoffers een uitzichtloze situatie omdat ze in de meeste gevallen niet om hulp durven te vragen.

In opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid maakten we een indringende campagne om slachtoffers te laten zien dat ze er niet alleen voor staan, dat ze in staat zijn het tij te keren. Op trouwentegenjewil.nl kunnen slachtoffers en omstanders anoniem terecht voor hulp.

Bekijk de preroll hier.

Voorkom de ramp

Rode Kruis Prinses Margrietfonds

Natuurgeweld is niet te voorkomen. De humanitaire ramp die vaak volgt op natuurgeweld wel. Met preventieve en innovatieve projecten in kwetsbare gebieden zet het Prinses Margrietfonds zich in om de lokale bevolking beter te beschermen en voor te bereiden.

NOISE ontwikkelde voor het Fonds een nieuwe fundraising en communicatie-strategie met crowdfunding als basis. Met behulp van een groot aantal ‘pioniers’ uit de Nederlandse samenleving en het bedrijfsleven wordt het Fonds ondersteund om de vele belangrijke projecten in voor natuurgeweld kwetsbare gebieden over de hele wereld te supporten.

Om de filosofie van het fonds te communiceren kozen wij voor een aangrijpende animatiefilm. Bekijk hem hier.

Dat scheelt een hoop

Gemeente Amsterdam - Afvalscheiding

Wie afval scheidt maakt serieus veel verschil! Onze Amsterdamse Bart bijvoorbeeld kan 28 kilo plastic per jaar scheiden. Dat klinkt nog redelijk bescheiden, maar samen met zijn 3 huisgenoten zijn ze goed voor 112 kilo plastic. En zijn hele straat kan maar liefst 31.976 kilo plastic per jaar scheiden! En dát scheelt echt een hoop!

In deze campagne tonen we échte Amsterdammers, met échte bergen Amsterdams afval en het échte verschil dat zij maken. Onze Amsterdamse Froukje Jansen laat in de commercial zien hoe 31.976 kilo plastic er uitziet!

Bereken op de website hoeveel jij kan scheiden!

Brouw je eigen plaat

Kornuit: Brouw Je Eigen Plaat

* UPDATE *
In 2015 is het succesvolle Brouw je eigen plaat doorgegaan als Vinylify. Bezoek de website nu en stel je eigen plaat samen!

Kornuit wordt gebrouwen onder het motto: 'behoud het goede, maar blijf ontdekken'. Hoe zorg je dat dit meer wordt dan een productverhaal, hoe zorg je dat de doelgroep het vooruitstrevende vakmanschap van Kornuit echt gaat voelen?

NOISE kwam een perfect vehikel - vinyl. De oude muziekdrager heeft een opvallende comeback gemaakt, juist onder twintigers. En bij vinyl draait alles om puur vakmanschap, van de muziek tot aan de manier van produceren. Met 'Brouw Je Eigen Plaat' geven we een frisse draai aan de meest karaktervolle muziekdrager ooit.

Juist nu muziek via streamingdiensten onbeperkt beschikbaar is, maken we muziek weer tastbaar en bijzonder. Want voor het eerst kun je je eigen playlist op vinyl snijden en je eigen hoes ontwerpen via brouwjeeigenplaat.nl. Wie dat wil kan in de pop-up store met eigen ogen zien hoe het vinyl gesneden wordt. En je eigen plaat wordt vervolgens thuisgestuurd. 

Eerst is Brouw Je Eigen Plaat beschikbaar voor een selectief publiek van social influentials en pers. Maar later dit jaar kunnen consumenten ook een code bemachtigen via de Kornuit verpakking. En volgen er activaties met vinyl op festivals, in horeca en on pack.

Help ouderen in nood

Rode Kruis - Wervingcampagne 'Nood in Nederland'

De jaarlijkse collecteweek draait in 2014 om de lokale, Nederlandse activiteiten van het Rode Kruis. Hoe maak je dit urgent? Iedereen denkt bij het Rode Kruis vooral aan noodhulp bij rampen in het buitenland. We denken vaak dat er in Nederland geen mensen in echt in nood zijn.

Maar in Nederland liggen jaarlijks veel gestruikelde ouderen langer dan een dag alleen in huis. Omdat niemand ze mist, omdat er niemand bij ze langs komt. Het Rode Kruis initieert en faciliteert honderden belcirkels door het land. Dat zijn groepen van 8 a 9 mensen die elkaar dagelijks op een vast tijdstip en in vaste volgorde bellen. Om even te checken of alles goed gaat. 

NOISE ontwikkelde een televisie-commercial (25”+5”), een online bannercampagne en een abri-poster, waarin we indringend tonen wat er zomaar in je omgeving zou kunnen gebeuren wanneer een oudere onverhoopt in nood raakt. Help het Rode Kruis helpen, en doneer €2 per SMS! 

Door te kiezen voor een onderwerp dat sterk leeft in de samenleving, genereerden we bovendien veel persaandacht. 

Glow in the dark

Sportlife – Concept, naam en design Sportlife+

Sportlife betrok NOISE in een vroeg stadium bij de herintroductie van hun kauwgum in potten. Een groeiend marktsegment, waar Sportlife nog een veel te klein deel van had kunnen claimen. De vraag was om de introductie te ondersteunen met activerende communicatie.

Onze conclusie: de strijd wordt niet in communicatie, maar op het schap gewonnen. Dus adviseerden we in plaats van een communicatiecampagne een volledig nieuw productconcept. Met als kern: een opvallend mooie pot die breekt met alle codes in de categorie. De matzwarte potten met doppen in fluor-kleuren vallen enorm op in de supermarkt of bij de tankstations, waar wit, blauw en groen de boventoon voeren. En we bedachten een naam die het grote, vierkante formaat van de gums én de hoeveelheid gums in de pot benadrukt.: Sportlife+.

En dat de potten opvallen, dat merk je extra goed in het donker: zowel het logo als de grote + zijn gedrukt met Glow In The Dark-inkt. Zodat je ’s avonds in de auto of aan je bureau nooit meer mis grijpt.

Auto, trein, vliegtuig

Just Eat - Brand Awareness

Just Eat biedt online takeaway food delivery in 13 landen. In veel van deze landen is Just Eat marktleider, maar in Nederland is het de nummer 2, na Thuisbezorgd. Vraag aan NOISE was dan ook: realiseer een verhoging van de brand awareness en vergroot het aantal mobiele app-downloads.

We kozen ervoor heel dicht bij de aard van de dienst te blijven, en ons in de campagne te richten op het rush-hour moment. Meer specifiek: de 'avond-commute’ en de heavy commuters op dat tijdstip. We bedachten een eenvoudige maar doeltreffende conceptrichting waarbij we spelen met Tijd, Locatie en Context (TLC) in abri’s op tank- en NS-Stations, bagageband-borden op vliegvelden, online banners en diverse radio-commercials tijdens de avondspits.

Zo treffen we de doelgroep op het juiste moment, en is de kans dat ze ons merk onthouden en de app downloaden het grootst.

Een waardevolle manier van sparen

ING - Spaarrekening voor UNICEF

ING heeft een nieuwe spaarrekening: een Spaarrekening voor UNICEF. Hiermee kun je sparen zoals je gewend bent, voor een auto of de studie van je kind. Maar met de nieuwe Spaarrekening voor UNICEF spaar je niet alleen voor eigen dromen, je steunt ook automatisch UNICEF. De ING doneert namelijk ieder kwartaal aan UNICEF een percentage van jouw spaarsaldo aan UNICEF. Dit gaat níet ten koste van jouw spaarsaldo en rente. Unicef helpt hiermee kinderen in Madagaskar aan beter kleuteronderwijs. Een goed initiatief, dat duidelijk uitgelegd moet worden.

Dat hebben we gedaan met 2 films. De eerste film legt in heldere animaties uit hoe de nieuwe spaarrekening werkt, de tweede film  laat duidelijk zien op welke wijze UNICEF actief is met het opzetten van kleuteronderwijs in Madagaskar.

Time Out

Alex - TV Commercial

Als Alex vindt dat de beurs tegenzit nemen ze een time-out. Dan beleggen ze even niet in aandelen. 

In een tweetal commercials tonen we een aantal situaties die duidelijk opknappen van het nemen van een time-out. Waaronder een meisjesvolleybalteam dat na een pas op de plaats weer in een winnende modus komt.

Deze opvolger van de grafische commercials die we eerder maakten voor Alex is geregisseerd door Louis van Zwol.

U kent de NCRV van...

 NCRV - TVC Ledenwerving
 
Mensen hebben weinig met een omroep, maar des te meer met hun favoriete programma. Vanuit dit inzicht werft NOISE al langere tijd NCRV-leden. Eerder dit jaar zetten we een ledenwinkel op via LedenKrijgenMeer.nl. Daar kan iedereen voor een tientje een cadeau kan uitzoeken van zijn favoriete programma (waarmee ze natuurlijk wel meteen NCRV-lid worden).
 
In het voorjaar werden specifiek Man Bijt Hond-fans met een tv-commercial naar de winkel gelokt. Dit najaar volgt een nieuwe commercial, die begint vanuit de gedachte 'U kent veel meer NCRV-programma's dan u denkt'. Om zo een brede groep programmafans te verleiden tot aankoop van cadeau van 'hun' programma. 

Ontdek Kornuit rond Valtifest

Grolsch Kornuit - lancering

Het gebeurt niet vaak dat je een nieuw pilsmerk mag toevoegen aan de Nederlandse biermarkt.  NOISE kreeg van Grolsch de kans om de merk- en communicatiestrategie én de stijl neer te zetten.   

Hoewel Kornuit pas vanaf begin oktober 2013 echt in de winkel ligt, lieten we de doelgroep van jonge twintigers vanaf eind augustus vóór de massa uit ontdekken dat dit nieuwe biertje er aan komt.

Op Valtifest konden ze het als eerste proeven (als enige bier op het festival!). De week ervoor verschenen rondom uitgaansgelegenheden bakfietsen met 2,5 meter hoge Kortnuit flessen waarop we gastenlijstplekken voor Valtifest weggaven via twitter. En bezoekers van Valtifest die zo slim waren om even te twitteren konden terug varen met een speciale Kornuit Pilspont met bier en muziek. Terwijl duizenden anderen in de rij stonden voor de gewone pont. Zonder bier en muziek.

(i.s.m. MEC voor digital).

Rondje voor heel Nederland!

Grolsch - Retail activatie 

Hoe zorg je dat mensen in tijden van crisis weer naar de kroeg gaan om een biertje te pakken? Heel simpel, door 2 glazen Grolsch voor de prijs van 1 te geven. 

Onder de noemer 'Rondje voor Heel Nederland' verspreidden we 10 miljoen “2 halen, 1 betalen kroegbonnen” via advertenties in dagbladen, een landelijke huis-aan-huis mailing, alle verkochte 6-packs blikken, promotieteams in uitgaansgebieden en social media. Daarnaast werd de actie op TV, winkelvloer en rond & in alle deelnemende kroegen groot uitgemeten.

Door de grootschalige aanpak besteedden vrijwel alle landelijke media aandacht aan de actie. De deelnemende horeca-ondernemers waren blij met de extra toestroom van gasten. NOISE was verantwoordelijk voor concept, design en fotografie voor de hele actie.

(digitaal i.s.m. MEC, televisiecommercial i.s.m. Alfred)

Les krijgen in een pre roll?

L'Oréal - Garnier Pure Active Academy
 

Online filmpjes kijken terwijl je eigenlijk moet studeren voor je examens? Tja, dat gebeurt. Maar nu krijg je zelfs online een lesje. En wel in een pre-roll op Youtube!
 
De doelgroep van de producten van Garnier Pure Active worden door onze leraar van de Pure Active Academy verleid om een aantal simpele lessen te volgen in optimale huidverzorging ter voorkoming van puistjes.

Deze lessen duren maar 30 seconden. Je leert op een entertaining manier over het bestrijden van puistjes. En je maakt nog kans op een vakantie met je vrienden ook. Class dismissed!
 
Bekijk de website of bekijk les 1, les 2 of les 3 van de Pure Active Academy.

  

Meer man bijt hond

NCRV - Ledenwerving

Man bijt hond, Hello Goodbye, In Therapie en Levenslied… allemaal tv-programma's van de NCRV. Deze programma's hebben miljoenen kijkers. En ze willen allemaal méér van hun favoriete programma!
 
Dit was de insteek voor de ledenwerf-campagne van de NCRV: Leden krijgen meer! Meer Man bijt hond, Meer Nederlandse series, … Iedereen die lid wordt van de NCRV mag nu een programma gerelateerd cadeau uitzoeken. Van Man bijt hond t-shirts tot de 6 dvd box van In Therapie. In de 'one take' tv-commercial zien we alle karakters uit Man bijt hond voorbij komen met veel, heel veel, van de typerende hondjes.

De tv-commercial, huis-aan-huis-folders, dagblad advertenties en gerichte DM-pakketten (mét Man bijt hond-koelkastmagneet!) leiden naar ledenkrijgenmeer.nl, waar de aankomende leden een gratis cadeau mogen uitzoeken. 
 
Bekijk de tv-commercial! 

Yoki. Beter.

Yoki is vernieuwd! Vanaf nu 100% natuurlijk en met minder suiker. En dus nóg verantwoorder voor jong en oud, voor mens en kat. 

Onder het motto van 'show don't tell' toont de bekende boerende kat je hoeveel beter Yoki scoort ten opzichte van andere dranken met de wetenschappelijke drankenvergelijker.

Daarnaast is er op de cross-platform website plaats voor de bijna 40 jarige geschiedenis van Yoki, van "Ik ben een bink, dus ik drink Yoki Drink" tot aan de Cola drinkende kater.

Beter.

Social loyalty programme in een pakje

Sportlife - Sales & loyalty activatie

Sportlife is een aantrekkelijk merk voor een grote groep kauwgomkopers. Maar op de winkelvloer laten ze zich toch nog te vaak verleiden door promoties en andere afleiding. Daarom ontwikkelden we een lange termijn programma dat sales stimuleert en loyaliteit koestert.

Bij de aankoop van Sportlife pakjes en via social behaviour krijg je codes, die goed zijn voor een gratis design T-shirt. NOISE zorgde voor het concept, de samenwerking met designerscollectief Venour, packaging design, abri's, key visuals voor POS, het volledig projectmanagement (incl. begeleiding inkoop, bedrukking, packaging en uitlevering van de t-shirts) en de realisatie van de website voor desktop en mobiel.

Een social by design Facebook-integratie en de implementatie van slimme sociale mechanismes maken het tot een echt social loyalty programme dat beloont voor koop- en sharegedrag.

Naar de T-shirt shop


Lichtjes aan voor Unicef!

ING - Eindejaarsactie voor UNICEF

In de laatste weken van 2012 kon iedereen via ing.nl/kerstboom een lichtje aansteken in de 10 meter hoge kerstboom op Schiphol Plaza. Voor elk lichtje dat via de website werd aangezet, doneerde de ING € 1,- aan UNICEF. Hiermee zorgen zij ervoor dat kinderen in Ethiopië naar school kunnen gaan.

Na het aanzetten van jouw lichtje, verschijnt je naam in de boom en op de website. Je kan live meekijken via een webcam die op de boom gericht staat.

UNICEF ambassadeur Jörgen Raymann, ontstak het eerste lichtje en gaf daarmee de aftrap voor de actie.

Zet ook jouw lichtje aan in de kerstboom, en de ING doneert namens jou € 1,- aan UNICEF!

Bekijk de aftrap van de actie!

De GOGO's gaan extreme!

​C1000 - Activatie X-GOGO’s

De GOGO’s van C1000 willen maar niet stilzitten: ditmaal skaten ze door je bord cornflakes en dansen ze over je puntenslijper. De GOGO’s go Xtreme Sports!

Dat vraagt om een extreem innovatieve website: scroll op www.c1000xgogos.nl door de straat, over de piste, off de piste, door de golven en over de wake om alle X-GOGO’s te leren kennen. Door de gekozen techniek is de website, inclusief game en persoonlijk verzamelalbum, ook te bekijken op iPad en mobiel.

Een laptop kopen in een tramhalte?

​HP - Activatie HP Spectre

Als een grote computerfabrikant een winkel wil openen in Nederland is er eigenlijk maar één plek waar dat kan… Om de HP Spectre, de nieuwe ultrabook van HP, te introduceren heeft NOISE daarom de kleinste pop up store van Nederland geopend op het Amsterdamse Leidseplein.

De tramhalte midden op het Leidseplein is tijdelijk omgetoverd in een HP Spectre Store. Die was gedurende 1 week dagelijks geopend. In deze winkel verkocht HP maar één item, en dat was de ultrabook Spectre. De ultrabooks werden tentoongesteld in vitrines aan weerszijde van de tramhalte.

Om de opening te vieren hingen overal in Amsterdam posters met een QR code. Als je die scant, krijg je een code die je op het touchscreen in de ’store’ kon invoeren - zo kon je iedere dag een Spectre notebook winnen.

Bekijk de Making Of.​​

​

Koe zegt Boe!

​Campina - Activatie Boer aan de deur

Duizenden boeren gingen op 23 mei 2012 langs de deur om Nederland melk cadeau te geven omdat ze trots zijn op het vak en het product dat zij elke dag leveren, melk.

Heel soms mocht zelfs een koe mee om melk persoonlijk aan de deur te brengen! We hebben een spannende trailer gefilmd om Nederland de dag vóór de actie alvast in de stemming te brengen. Benieuwd naar de verbaasde reacties? Bekijk de film!

OOR lanceert eigen Spotify app!

​OOR - Spotify app

Na de OOR iPhone app – waar we de Spotify-player voor het eerst embedded hebben - presenteert het grootste muziektijdschrift van ons land nu zijn eigen gratis Spotify app: een eigen kanaal binnen een van ’s werelds grootste muziekdiensten. OOR is daarmee een van de eerste officiële Spotify-partners in Nederland.

OOR’s Spotify app telt drie kanalen: een nieuwskanaal, een recensiekanaal en een playlistkanaal. Het nieuwskanaal is een newsfeed vanuit OOR.NL, het recensiekanaal biedt een overzicht van de albumrecensies in print en online. Beide kanalen hebben een duidelijke Spotify-koppeling: ieder bericht linkt naar muziek. Lezen is luisteren. Het ontdekken van nieuwe muziek was nog nooit zo gemakkelijk.

Het derde kanaal biedt plaats aan 20 door OOR samengestelde playlists. Zo is er voor elk type luisteraar, evenement en/ofsleutelmoment in de muziekhistorie wel een playlist. En dat alles onder het motto: ‘lees OOR, luister OOR!’

Een goede voorbereiding is de halve klus

​Veiligheid.nl - Klus app voor iPhone en Android

Je kent het wel: je begint vol goede moed aan een klus in of om je huis, je bent net lekker bezig en… schroeven vergeten. Dat overkomt je nooit meer, met de Klus+ app. Met Klus+ bereid je je klus tot in de puntjes voor.

Klus+ geeft je voor de 42 bekendste klussen een lijst met alles wat je nodig zou kunnen hebben, met uitleg. Want een goede voorbereiding scheelt je niet alleen heel veel tijd, je kunt er ook een bezoekje aan het ziekenhuis mee voorkomen.

De Klus+ app is ontwikkeld voor Veiligheid.nl, in samenwerking met experts van Bosch, 3M en Altrex.

​Download de iPhone app.

Download de Android app.​

Have a Game Break

Kit Kat - iPhone en Android game

Kit Kat speelt al meer dan een halve eeuw een belangrijke rol in de breaks in het leven van de drukke consumenten. Om deze rol te bestendigen heeft NOISE een verslavend spel ontwikkeld om samen met je vrienden te spelen tijdens deze welverdiende breaks.

Game Break is een gekke combinatie van “Wie ben ik?” en “Wie is het?”, waarin je voor een paar minuten in de huid kruipt van een ander persoon of karakter. Door de koppeling met Google Images kun je oneindig veel personen met bijbehorende afbeelding kiezen. Je raakt dan ook niet uitgespeeld.

De app is ontwikkeld voor iPhone en Android.

​Download Game Break.

Amsterdam jaagt op virtuele chocolade

​Magnum - Live game Pleasure Hunt 2

De 9 Straatjes in Amsterdam waren 22 april het terrein van fanatiek rennende gamers met een iPhone in hun hand. Magnum lanceerde die dag de live game Pleasure Hunt 2 - Across Amsterdam: een Augmented Reality game. Amsterdam was de eerste stad wereldwijd waar dit plaatsvond. NOISE heeft voor de ontwikkeling van deze pilot intensief samengewerkt met het internationale bureau van Magnum, Lowe Brindfors uit Stockholm.

Het leverde een mooi schouwspel op; het winkelend publiek moest voor even plaats maken voor de live gamers. Zij baanden zich met de iPhone in de hand een weg door de ‘9-straatjes’ op jacht naar virtuele chocoladebonbons en cacaostukjes. De winnaar won een reis voor twee personen naar een van dé steden voor Pleasure Seekers, namelijk New York City!

Internationale Casefilm​

So You Think You Can Geluksvogeltjesdans?

​C1000 - EK 2012 activatie

Een grotere hit dan het Nederlands elftal waren dit jaar de Geluksvogeltjes van C1000. Heel het land zong een week lang uit volle borst mee met Wolter Kroes, Yes-R en Ernst Daniël Smid en de Geluksvogeltjesdans werd een heuse Top 10 hit.

Om Nederland massaal aan de Geluksvogeltjesdans te krijgen heeft NOISE een virtuele talentenjacht georganiseerd: So You Think You Can Geluksvogeltjesdans? Hierbij kroop je in de huid van een gepersonaliseerd geluksvogeltje en mocht je je danskunsten vertonen voor de professionele jury bestaande uit Wolter Kroes en Ernst Daniël Smid. Waarna het tweetal ongezouten kritiek leverde op je vertoning dan wel in gezang uitbarstte uit bewondering.

Natuurlijk kon je ook je vrienden uitnodigen om samen een geluksvogeltjesdansgroep te vormen.

Top Notch Spotify

Top Notch - Spotify app

Al je favoriete Top Notch artiesten zijn vanaf nu bij elkaar te vinden in de Top Notch Spotify app. Hiermee is Top Notch het eerste Nederlandse platenlabel met een eigen Spotify app. Het laatste nieuws, nieuwe releases, bio’s en persoonlijke playlists van onder andere De Jeugd van Tegenwoordig, Extince, Kempi, Gers Pardoel, Sef en Zwart Licht, te belezen en te beluisteren met een klik op de muis.

​Check die Spotify app.

Moeders maken het verschil

​​​​​Cordaid Memisa - Merk- en communicatiestrategie

Moeder zijn onmisbaar. Vooral in ontwikkelingslanden. Moeders zijn er de spil van de gemeenschap. Maar juist daar sterft elke anderhalve minuut een moeder tijdens de zwangerschap, bevalling of in het kraambed. Daarom pakt Cordaid Memisa in die landen moedersterfte aan.

Dit is de basis van de merkstrategie die NOISE ontwikkeld heeft voor Cordaid Memisa. De commercial is een eerbetoon aan alle moeders van de wereld. Waardoor we daarna pijnlijk duidelijk kunnen maken dat moedersterfte gestopt moet worden.

Bekijk de commercial. En maak ook het verschil via cordaidmemisa.nl.

​Bekijk de commercial.

Your daily shot of inspiration

​RAB - Promotie radio als advertentiemedium

Voor RAB (RadioAdviesBureau) heeft NOISE een campagne ontwikkeld gericht op het promoten van het mediumtype radio. Met het introduceren van het online platform ‘Appsinthe’, inclusief mobiele app, wordt creatieven dagelijks inspiratie geboden voor het bedenken van een inhaker. Het winnende concept wordt door RAB gratis geproduceerd en gelijktijdig uitgezonden op alle radiozenders van Nederland. De campagne is afgetrapt met het aanbieden van een fles Appsinth aan de reclamecreatieven van Nederland, een knipoog naar creatieve innemers als Van Gogh, Hemingway en Gauguin. De campagne wordt verder ondersteund door buitenreclame, print, online en een event.

Naar appsinthe.nl​

Download de iPhone app.​

Download de Android app.​

Je leven zal nooit meer hetzelfde zijn...

​Garnier België - Activatie Pure Active

Hoe breng je de producten tegen puistjes en mee-eters van Garnier onder de aandacht van jongeren? Zonder te vervallen in alle bekende clichés?

We namen als uitgangspunten: Het is je ergste nachtmerrie om een puist op je gezicht ontdekken. En: jongeren zijn dol op horror films. Deze combinatie heeft geleid tot The House of Horror. Een Facebook game waarin je first person door een verlaten huis doolt. Vol met alle clichés uit de horrorfilms! Probeer om zo koelbloedig mogelijk de game af te ronden… tot het moment waarop je ergste nachtmerrie werkelijkheid wordt!

Speel de game op Facebook​

Een dagje uit of naar Jan Smit?

C1000  - Activatie nieuwe spaaractie

De lente is overduidelijk in aantocht en daarmee komt ook het uitjesseizoen weer in zicht. Tijd dus voor de inmiddels jaarlijkse spaaractie van C1000 voor de hoogste korting op de leukste dagjes uit. Ouderwetsch zegeltjes sparen voor een dagje naar een dierentuin, een pretpark, een museum, óf naar Jan Smit.

Noise ontwikkelde een site waar veel voorpret te halen is. Ga naar www.c1000dagjeuit.nl voor alle info over de leukste dagjes uit, om je kortingsvouchers te verzilveren en direct de entreekaartjes voor je uitje te printen.

​

Wordt 2012 een historisch jaar?

​Alex - Zelf Beleggen TV Commercial

Wordt 2012 het jaar van de grote omwentelingen? Een jaar van voorzichtig economisch herstel? Wordt het misschien een historisch voetbaljaar? Of wordt 2012 het jaar dat u het heft zélf in handen neemt en zelf gaat beleggen bij Alex?

Begin 2012 gaat hoe dan ook de nieuwe campagne van Alex van start, met een TV commercial met Tag-on en een online campagne.

Bekijk de commercial​

I want the new #Magnum now!

​Magnum - Introductie Magnum Infinity

Unilever introduceert de Magnum Infinity, melkchocolade-roomijs gecombineerd met een swirl van karamelsaus, omhuld met een dikke laag chocolade met daarin pure cacao stukjes. Intens lang genieten dus.

Met een social sampling actie in bioscopen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Eindhoven hebben we - net voordat de Magnum Infinity in de supermarkten en andere verkooppunten verkrijgbaar is - de Infinity op een bijzondere manier geintroduceerd.

Een bioscoopcommercial roept het publiek in de zaal op om te Twitteren/Facebooken “I want the new #Magnum now” met hun rij-en stoelnummer; binnen een paar minuten krijgen ze daadwerkelijk de Magnum Infinity uitgereikt. Door het gebruik van Twitter en Facebook - en de positieve verraste reacties- wordt met de actie een veel groter bereik dan alleen de bioscoopzalen gerealiseerd.

Bekijk de bioscoopcommercial​

Zeg Sawadee! tegen de wereld

​​Sawadee - Merkcampagne en -activatie

Sawadee is gespecialiseerd in avontuurlijke rondreizen. “Sawadee” is Thais voor “Hallo!”. Om de naamsbekendheid te vergroten zeggen we in een TV commercial en een online campagne letterlijk Hallo tegen alle reisbestemmingen. Zo zeggen we “Hej” tegen Lapland, “Tashi Delek tegen Tibet en “Ola” tegen Costa Rica.

Om ook Zuid-Afrika als avontuurlijke bestemming op de kaart te zetten kun je nu letterlijk “Hallo” tegen Zuid-Afrika zeggen, via je webcam, microfoon of toetsenbord.

Nadat je Hallo gezegd hebt tegen de Zuid-Afrikaanse Dean, wordt je opgenomen in de Hallo of Fame. Je maakt dan kans op een safari in Krugerpark. Uiteraard mag je ook hele andere dingen tegen hem zeggen, probeer maar eens “rennen”, “zwaaien”, of iets anders…

Zeg Hallo tegen Zuid-Afrika​

Bekijk de commercial​

Stuur de kerstman op pad

​ING - Eindejaarsactie voor UNICEF

Stuur een gratis online kerstgroet aan al je vrienden, familie en bekenden. Dit kan via Facebook, Twitter en e-mail.

Voor elke 10 kilometer die de Kerstman reist om jouw kerstgroet bij je vrienden en familie te bezorgen, doneert de ING € 0,01 aan UNICEF. De afstand die de Kerstman aflegt, wordt berekend op basis van de afstand tussen jou en de ontvanger. Hiervoor wordt de locatie van de computer of smartphone gebruikt.

De minimale afstand die de Kerstman reist is 10 km, elke gelezen kerstgroet is dus € 0,01 waard. Met het geld dat door deze sympathieke actie wordt opgehaald zorgt UNICEF er voor dat kinderen in de provincie Luapula (Zambia) in 2012 naar school kunnen. Je hoeft maar één ding te doen: laat de Kerstman jouw kerstgroet aan zoveel mogelijk mensen bezorgen!

Stars of Football 2012

​C1000 - Actiesite verzamelkaarten

De één heeft longen als een paard, de ander een vernietigend schot in beide benen en weer een ander kan zelfs een stukje zweven! De Stars of Football zijn terug met superkrachten!

De stickerkaarten van C1000 zijn dit jaar in verschillende formaten en zelfs in 3D. Op de website krijg je een voorproefje van het spektakel, te zien zijn bijvoorbeeld coole portretten van de voetballegendes en spectaculaire making-of filmpjes vanaf de fotoshoot. Als je goed zoekt en de vragen goed beantwoordt maak je kans op een meet & greet met een van de Stars of Football.

Bekijk de website​

Wat is jouw LinkedIn netwerk waard?

​Alex - LinkedIn activatie

Veel mensen realiseren zich niet dat de beurs dichterbij is dan ze denken. Je kent via je LinkedIn connecties bijvoorbeeld al snel een groot aantal beursgenoteerde bedrijven. Bedrijven en merken waar je waarschijnlijk al jaren een band mee hebt. En die band, die helpt je wanneer je zelf gaat beleggen. Want je belegt natuurlijk vooral in bedrijven die je kent en waar je een goed gevoel bij hebt.

Dankzij Alex breng je eenvoudig in kaart wat je LinkedIn netwerk waard is op de beurs. Via mijnbeurswaarde.nl vinden LinkedIn gebruikers een tool die je netwerk scant op beursgenoteerde bedrijven. Jouw netwerkwaarde is afhankelijk van de beurswaarde van deze bedrijven in combinatie met de hoeveelheid connecties die je hebt binnen deze bedrijven.

Hierdoor wordt beleggen dichter bij de doelgroep gebracht. Men kan de scan uitvoeren, hun netwerkwaarde met elkaar delen (of vergelijken!) en van daaruit beginnen met beleggen bij Alex.

Staat het ochtendnieuws wel in de ochtendkrant?

​NU.nl - Merkcampagne

Hoe bevestig je bij een brede doelgroep de autoriteit van NU.nl? Steeds meer mensen gebruiken NU.nl als primaire nieuwsbron, maar het is goed dat gevoel richting een nog bredere doelgroep te laten uitstralen en NU neer te zetten als een echte nieuws-marktleider.

In de campagne laten we in print en online zien dat het echt actuele nieuws niet in de krant staat of in het journaal zit, maar op NU.nl. Want ‘Niets is actueler dan NU’. In banners wordt die claim vervolgens ook echt bewezen doordat het echt actuele nieuws direct in de banner verschijnt.

Op de radio wordt in de reclameblokken rondom het nieuws de actualiteit van het zojuist gehoorde nieuws in twijfel getrokken.

De GOGO's zijn terug!

​C1000 - Activatie GoGo’s

De Gogo’s zijn terug bij C1000, en deze keer zijn ze grooooooovy. De Groovy Gogo’s zijn bijzonder muzikaal en hebben zelfs een 7-koppige band in hun midden: The Breakz.

Deze campagne is helemaal underground opgestart rondom het nummer ‘Let’s Go’ van The Breakz, met een videoclip, coverversies gemaakt door bekende Youtube coveraars als Milan en Dionnetje1990en Telekids presentatrice Keet. Op deze manier is het nummer online bekend gemaakt.

Nu de Gogo’s in de winkel verkrijgbaar zijn kun je online je eigen versie van de Gogo videoclip maken, of zelfs met je telefoon je eigen clip filmen en regisseren met de Gogo Stopmotion app!

Speel live de Puistenbattle!

​Garnier - Pure Active Hyvescampagne

Wat is er voor pubers erger dan een puistje op je gezicht? Juist: je profielfoto op Hyves vol met puisten! Maar er is tegelijkertijd niets leuker dan een vriend deze puistjes bezorgen.

In deze moderne variant op het bordspel Zeeslag kun je LIVE spelen met je vrienden die op dat moment ook op Hyves online zijn. Via de chatfunctie wordt je uitgedaagd voor de PuistenBattle. Jij plakt puisten of het hoofd van een vriend, en vice versa. Daarna mag je met de producten van Garnier de puisten weg halen. Maar pas op… Als je verliest blijven de puisten op je profielfoto staan!

Deze vernieuwende game zorgt ervoor dat jongeren online hun gezicht puistenvrij kunnen houden, door de producten van Garnier te gebruiken. Tegelijkertijd wordt hun kennis over (het voorkomen van) puistjes vergroot door de subtiele tips die je tijdens het spelen van de game ziet.

Op Alpha, Bravo en Charlie

​Grolsch - Activatie Lowlands

Na Concert at Sea en de Zwarte Cross was het tijd voor de Grolsch Beugelbar op Lowlands.
Ruim 3000 festivalgangers gingen op de foto en gaven via hun eigen ‘Op…’-proost aan wat Lowlands voor hen zo bijzonder maakt. Binnen een paar minuten zagen zichzelf en hun ‘proost’ terug op het meer dan 6 meter grote scherm boven de bar. En na Lowlands konden ze hun foto online terugzien.

Bovendien kon iedereen zijn Grolsch uit een echte beugel te drinken. Van 12 uur ’s middags tot 5 uur ’s nachts stond onze Beugelbar vol met liefhebbers, zoals je op de foto’s hieronder kunt zien.

Fotocredits: Martijn Zijerveld

De ultieme Lowlands nabeleving

​Lowlands - De ultieme nabeleving op Lowlands.nl

NOISE heeft voor Lowlands de ultieme nabeleving bedacht: op Lowlands.nl. Alle relevante films, artikelen, foto’s, tweets en nog veel meer rond Lowlands 2010 staan op ‘Gllow Baby Gllow’. Of het nu door een willekeurige bezoeker, door 3voor12, door de redactie van Lowlands of door een fotograaf gemaakt is, alle webcontent wordt daar verzameld.

Wat het uniek maakt, is dat al die content automatisch wordt verzameld en chronologisch wordt aangeboden. Zodat de bezoeker precies kan zien hoe anderen zijn favoriete moment of band beleefd hebben. Wie erbij was, kan nagenieten van Lowlands 2010 (of ‘nagloeien’, zo u wilt). En wie er niet bij kon zijn, kan zich verlekkeren aan alles wat er speelde en zich voorbereiden op volgend jaar. Dus wil je zien wat er allemaal speelde op Lowlands op bijvoorbeeld zaterdag om 23.46 uur, check de site!

Ochtendhumor of ochtendhumeur?

​​Hero - Activatie FruitOntbijt KickStart

De helft van Nederland heeft last van een ochtendhumeur, zo blijkt uit onderzoek. Toch geven we dat lang niet altijd zelf toe. Hero FruitOntbijt komt daarom met een Ochtendhumeurtest, waarmee je jouw Hyves-vrienden door stand-up comedian Howard Komproe kunt laten testen.
En dat wordt persoonlijk, want hun Hyves gedrag zegt veel over hun leven… en de test veel over hoe je omgaat met een ochtendhumeur. Met Hero FruitOntbijt Kickstart ben je in ieder geval meteen goed wakker, omdat er o.a. natuurlijke cafeine uit de guarana-bes in zit.

Deze productactivatie is de eerste in een reeks, binnen de nieuwe campagne en positionering, met de pay-off: Hero. Heerlijk zonnig.

Bekijk de video

Aandacht op nu.nl

Aandacht op telegraaf.nl​

Durf jij Dungan?

​C1000 - Online activatie

De nieuwste schoolpleinrage heet Dungan. Dungans zijn sprookjesachtige wezens, met onvoorstelbare eigenschappen. Bij iedere 10 euro aan boodschappen bij C1000 krijg je een Dunganmunt, waarmee je kunt ‘battlen’.

Op iedere Dungan-munt staat een karakter dat uit het element water, vuur of aarde bestaat. Vuur verbrandt aarde, aarde slurpt water en water dooft vuur. Een variant op het aloude rock-paper-scissors.

NOISE brengt de wereld van Dungan online tot leven, waarbij de nadruk ligt op het spelen van het spel. Op deze manier maken kinderen kennis met het spel en alle Dungan karakters, waarmee de verzamelwoede natuurlijk gestimuleerd wordt. In Hyves, op spelsites en Dungan.nl. Via banners en social media werd de campagne aangejaagd.

Bekende Nederlanders werven donoren op NU.nl

​Ministerie van VWS - Orgaandonatie

Twaalf bekende Nederlanders hebben op maandag 18 oktober van 9 uur ’s ochtends tot 9 uur ’s avonds via NU.nl zoveel mogelijk nieuwe orgaandonoren geworven.

Op de website van NU.nl, die maandelijks 4 miljoen unieke bezoekers trekt, werd de actuele stand bijgehouden.

Het is de eerste keer dat een nationale wervingsactie online plaatsvindt. De actie vormde de aftrap van de Nationale Donorweek. De komende zeven dagen hoopt de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) zoveel mogelijk nieuwe orgaandonoren te werven.

Onder meer acteurs Tygo Gernandt en Barry Atsma, dj Giel Beelen, schrijver Kluun, zangeres Ellen ten Damme en presentator Dennis Weening hadden ieder een uur via alle mogelijke communicatiemiddelen proberen zoveel mogelijk mensen over te halen zich te registreren.

Op avontuur met QR-codes

​Sawadee - QR campagne

Hoe krijg je de treinreiziger zo ver om tijdens de zomervakantie al na te denken over hun vakantie voor volgend jaar? Door ze te prikkelen met films van avontuurlijke bestemmingen.

Voor Sawadee Reizen hebben we op de voorkant van de Spits een opvallende illustratie van een wereldkaart geplaatst, met daarin 7 verschillende QR codes verwerkt. Door de codes te scannen met je mobiele telefoon, kreeg je direct films te zien van een aantal bestemmingen van Sawadee Reizen.

Natuurlijk heeft niet iedereen een smartphone, daarom stonden op de volgende pagina van de Spits dezelfde reizen, maar nu ook met foto’s en beschrijving.

Herken jij signalen?

​Ministerie van VWS - Kindermishandeling

Miljoenen Nederlanders kennen iemand die een mishandeld kind kent. Ze pikken de signalen van kindermishandeling alleen niet op. NOISE bedacht de signalentest om hen daarbij te helpen. En in staat te stellen om kindermishandeling aan te pakken.

Om het aantal mensen dat de signalentest doet snel te laten groeien kon de test op 20 juni ter plekke gespeeld worden op de homepage van Sanoma Media sites als NU.nl, Startpagina.nl, Libelle.nl, Margriet.nl, Viva.nl en Vrouwonline.nl via een nieuw take-over formaat, de push down wallpaper. En op Hyves werd je heftig aangesproken met ‘Jij kent iemand die een mishandeld kind kent’. Want statistisch gezien heeft iedereen in zijn Hyves-vriendengroep wel iemand die een mishandeld kind kent. Zo maken we duidelijk dat het belangrijk is dat jij en je vrienden de signalentest doen.

Op verschillende locaties in het land kan het publiek in de eerste week kennis maken met de test op een interactieve installatie met een aantal touch screens.

Doe de test​

40 jaar OOR een nieuwe website

OOR - website

OOR bestaat 40 jaar. Ter ere daarvan heeft NOISE in samenwerking met NoProtocol de nieuwe OOR website ontwikkeld.

Geheel van deze tijd, met Facebook en Spotify integratie en een betere propositie naar adverterteerders: door middel van wallpaper advertising kan een adverteerder zich full impact met het OOR merk associëren.

Hoe is jouw kleurgevoel?

Flexa - Activatie Let’s Color

​Van de favela’s van Rio tot de banlieus van Parijs, overal in de wereld start Let’s Color (Flexa) projecten waar ze samen met de bewoners kleur en positiviteit in hun buurt brengen. Hoe activeren we deze merkgedachte in Nederland en brengen we Let’s Color dichterbij huis?

We starten een fanpage waar je alle kleurinspiratie kunt vinden. En we passen hetzelfde principe toe op je eigen huis: breng kleur in jouw huis en laat het trots aan Nederland zien! Met een mediapartnership en de kans om met je huis in VTwonen te komen.

Maar niet iedereen is tijdens de campagne met een eigen verfklus bezig. Om het zo laagdrempelig mogelijk te maken, kan de doelgroep op Hyves een inspirerend kleurenspelletje spelen: Hoe goed is jouw kleurgevoel? Test het met het Let’s Color kleurenspel! En met succes, tienduizenden mensen doen mee met het kleurenspel.

De zomerhit van 2011

​ING - Activatie Doorlopende Reisverzekering

De Doorlopende Reisverzekering is de zomerhit van de ING. Bij het afsluiten van deze verzekering krijg je nu minispeakers cadeau.

Om de verzekering én de speakers onder de aandacht te brengen, bedacht NOISE een online campagne met mogelijkheid tot het direct gratis downloaden van die andere zomerhit: ‘Zij gelooft in mij’ van JAH6. In de banners hoor je al een voorproefje van dit nummer.

Tijdens het downloaden van de mp3 komen op subtiele wijze alle voordelen van de Doorlopende Reisverzekering voorbij.

Spot de puist

Garnier - Activatie Pure Active

Hoe breng je een product tegen puistjes onder de aandacht van jongeren? Door ze ermee te confronteren op dé plek waar ze zichzelf presenteren: hun eigen profielpagina op Hyves.

In deze campagne stond een vriend of vriendin van je met een enorme puist op jouw pagina. Deze puist staat letterlijk op springen… De oplossing: Spot zo snel mogelijk de puist, voordat hij over jouw pagina explodeert!

Na het spotten van de puist kun je zelf op de profielen van je vrienden een puist plaatsen, met een bijpassend explosief geluid. Of juist meer informatie over het tegengaan van puisten in real life vinden op de Branded Hyve van Garnier Pure Active. In de 10 dagen werden er ruim 133.000 puisten gespot!

​

Een en al aandacht

​Sanoma Media - Rebranding campagne

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan samen verder onder één naam: Sanoma Media. Om deze naamsverandering onder de aandacht te brengen ontwikkelde NOISE een campagne en pay off met indringende fotografie en de bekende ‘Jouw boodschap hier’ stip.

De uitdagende stelling: ‘Je wil niet in onze media staan’, werd snel opgevolgd met het antwoord: ‘Je wil in het hoofd van je doelgroep komen’.

Met deze campagne laat Sanoma Media zien dat ze als één mediabedrijf de marktleider zijn in print en digitaal. Media die de doelgroep niet alleen bereiken, maar ook ráken. De boodschap van een adverteerder moet namelijk in het hoofd van de consument terecht komen.

Naast een NU.nl radical, die alleen aan de Sanoma Media doelgroep werd getoond, werden er outdoor en printuitingen in relevante media ingezet.

Voorpret voor de leukste dagjes uit

​C1000 – activatie nieuwe spaaractie

De nieuwe C1000 spaaractie geeft iedereen ‘de hoogste korting op de leukste dagjes uit’. Een volle spaarkaart betekent met € 5 korting naar de dierentuin, het pretpark, het museum… #ofnaarnickensimon.

Op www.c1000dagjeuit.nl komt iedere bezoeker alvast in de stemming. Hier vind je alles over de leukste dagjes uit en kan je direct je Uitzegels verzilveren en kaartjes bestellen met fikse kortingen. Via de Hyves, Facebook en Twitter share buttons kan iedereen zijn vrienden en familie inschakelen om mee te sparen voor zijn favoriete dagje uit. Zo gaat het sparen nóg sneller.

NOISE bedacht ook de Hyves activatie waarbij iedereen zijn vrienden en familie kan verrassen met een (kans op) één van de dagjes uit. Zo maken ze niet alleen kennis met de actie via een bekende, maar maken ze bovendien kans op een dagje uit.

Zoektocht naar de Gouden Pinniemaat

​ING - Activatie Pinniemaat & Kinderrekening

ING en Disneyland Paris zijn een samenwerking gestart waarbij de Magie van Disneyland spelenderwijs wordt gecombineerd met financiële educatie.

Kinderen gaan in onze online game op zoek naar de Gouden Pinniemaat, die met behulp van de Magische Toverstaf tevoorschijn kan worden getoverd. In deze game gaan kinderen in de wereld van Disneyland Paris op zoek naar de Magische Toverstaf, die zij kunnen vinden door financiële en Disney vragen te beantwoorden.

De game is een onderdeel van Disney.nl en wordt aangejaagd via bannering, cromo’s op Disney XD en via posters in de ING-kantoren.

Hoe ver ga jij?

​Sanoma – Introductie restyling Groter Groeien

Groter Groeien is het enige tijdschrift voor ouders met kinderen op de basisschool. Een blad voor moeders – en niet te vergeten vaders – die met beide benen op de grond staan. Een blad voor ouders die weten wat het betekent om kinderen te hebben en vooral geïnteresseerd zijn in informatie waar ze echt wat aan hebben. En vanaf nu is Groter Groeien volledig vernieuwd.

Om het blad opnieuw onder de aandacht te brengen hebben we een print- en online campagne bedacht en ontwikkeld die ouders allerlei opvoedkundige stellingen voorlegt, voorzien van een hele eigen fotografie. Het antwoord op deze stellingen is -natuurlijk- te vinden in het magazine.

Stars of Football

​C1000 - Online platform

Ergens in een verlaten loods, op een geheime plek in Nederland, komen de grootste voetbalhelden van Nederland samen voor een training op het allerhoogste niveau. De legendes van toen, de helden van vandaag en de talenten van morgen.

Voor hun nieuwste verzamelactie geeft C1000 het fenomeen voetbalplaatjes een nieuwe twist. Alleen de beste voetbalsterren kwamen in aanmerking voor de supercool gefotografeerde en extra grote glossy stickerkaarten.

NOISE bracht deze Stars of Football online tot leven. Onder andere door van elke voetbalheld de meest recente informatie live van het internet bij elkaar te zoeken, zodat alles van jouw favoriete speler op één plek te vinden is.

Vuurwerkcampagne wordt de bom op Youtube en Facebook

Consument en Veiligheid - Vuurwerkcampagne 2010

Elk jaar vallen er weer slachtoffers door vuurwerk. Het zijn vooral jongeren die in de fout gaan. Dit jaar komen de Benidorm Bastards in actie, zij confronteren jongeren met hun eigen, provocerende gedrag. Via de campagne met 3D- bioscoopcommercials, YouTube films en een eigen Facebook fanpage.

We hebben de Benidorm Bastards gevraagd de straat op te gaan met vuurwerk, en te doen wat jongeren er vaak mee doen. Dat levert verbazingwekkende situaties op, die te vinden zijn op facebook.com/vuurwerkbastards​.

Bekijk nu hoe de Benidorm Bastards een letterlijke bom op YouTube leggen…

Omdat elk jaar op internet veel mensen op zoek naar vuurwerk dat verkocht wordt, is voor de campagne ook een samenwerking met Marktplaats aangegaan. Iedereen die zoekt naar vuurwerk of gerelateerde zaken wordt plotseling geconfronteerd met een vuurpijl die over de site scheert, gevolgd door een duidelijke waarschuwing en een verwijzing naar de Facebook pagina waar de films te zien zijn.

Bijzonder is de unieke samenwerking met de Benidorm Bastards. De campagne is gemaakt samen met de bedenkers uit België, de regisseur en producent uit Nederland en natuurlijk Ada, Toon en Bep, de Bastards zelf.

​

Sanoma zit achter de meest bezochte websites

Sanoma Digital-  Activatie nieuwe merknaam

Hoe breng je op een onderscheidende manier aan adverteerders over dat je achter de meest bezochte websites van Nederland zit? Dat laat je ze ervaren!

Sanoma Digital (voorheen Ilse Media) vroeg NOISE om hun nieuwe merknaam inhoudelijk te laden en naamsbekendheid te genereren. Naast een print campagne in de vakbladen, bedacht NOISE een 2 minuten durende (!) homepage takeover, die letterlijk laat zien wie er aan de achterkant van de talloze sites bouwt en onderhoudt.

De doelgroep wordt niet alleen alleen meegenomen voor een kijkje achter de schermen van de bezochte website, maar krijgt meteen een gevoel van de creatieve mogelijkheden die het indrukwekkende netwerk van Sanoma Digital haar biedt.

​Bekijk de commercial​​​

Bekijk onze geniale oplossingen voor het fileprobleem

​ANWB – Filevrije Dag

Dit jaar richt de Filevrije Dag zich specifiek op bedrijven rond Utrecht.

Maar het fileprobleem los je natuurlijk niet in 1 dag op. Wat je wel kunt doen, is zorgen dat zoveel mogelijk werknemers tenminste 1 keer nadenken over de oplossing die zij zouden kunnen kiezen – met als wapen de humor van Kees Prins en Annet Malherbe.

Zij vragen, in hun rol van consultants, ‘ingehuurd’ en gesteund door de CEO’s van Utrechtse bedrijven, aandacht voor de 5 ‘geniale oplossingen’ die zij bedacht hebben. Op filevrijedag.nl ontdek je vanzelf hoe geniaal geniaal eigenlijk is…

Bekijk alle afleveringen

Spin de perfecte donut

Postbank - Autoverzekeringen

Hoe krijg je bezoekers van Bavaria City Racing zo ver om online te checken of hun autoverzekering € 200 goedkoper kan? Daag ze in Rotterdam met F1-prijzen uit om de perfecte donut te draaien, waardoor je de productboodschap op de actiesite op een natuurlijke manier in een race-context plaatst.

What's that NOISE?

— view —

00-noise.jpg

Dit is ons seizoen

— view —

praxis_thumbnail.jpg

Perfect op smaak

— view —

template_thumbnail.jpg

Thuis sporten. Iedereen kan het!

— view —

FC_thumbnail-02.jpg

Fuze Tea Club

— view —

_template_thumbnail-4.jpg

65 jaar Donald Duck

— view —

DD_thumbnail.jpg

Wij zijn gemaakt om te maken

— view —

praxis_thumbnail.jpg

1 jaar gratis op kamers

— view —

brouwersstudenten-thumb-01.jpg

Dé vakantiebestemming voor de makers

— view —

praxis_template_thumbnail.jpg

Puur Natuur Projecten

— view —

00-chft.jpg

Coca-Cola & KNVB Koel je Coke

— view —

coke_template_thumbnail02.jpg

Wat maak jij deze lente?

— view —

00-thumb.jpg

The Coolest Prize Everrrr

— view —

00-dominos.jpg

What's next?

— view —

00-ING-thumb-004.jpg

Coca-Cola Zomercampagne

— view —

CocaCola_Summer.jpg

Ook wonen is leuker met Donald Duck

— view —

ook_wonen_is_leuker_met_donald_duck.jpg

Bring your favourite restaurants into your home

— view —

foodora_thumbnail.jpg

Vue

— view —

Vue_thumbnail.jpg

Mega Magazine Maand

— view —

000_mmm.jpg

Warner Brothers Pictures

— view —

00-warner.jpg

Coca-Cola Smart Product campagne

— view —

00_HIAB_thumb.jpg

ING - 30 Dagen Challenge

— view —

ING_thumbnail_wit.jpg

Albert Heijn - Burger Boys

— view —

AH_thumbnail_wit.jpg

Coca-Cola Zero Zone

— view —

CCZ_Wifi_thumb.jpg

Donald Duck - Alles is leuker met Donald Duck

— view —

dd_thumbnail_wit.jpg

FrieslandCampina - introductie Vifit Proteïne

— view —

vifit_thumbnail_wit.jpg

Bonduelle - The Original Superfood

— view —

bonduelle_thumbnail_wit.jpg

Laten beleggen door Alex: wel zo makkelijk

— view —

laten_beleggen_template_thumbnail-04.jpg

Magnum - Design and share your Magnum

— view —

magnum_thumbnail_wit.jpg

L'Oréal - Alleen van Garnier

— view —

garnier_thumbnail_wit.jpg

Rode Kruis - Heel Nederland EHBO op zak

— view —

EHBO_thumbnail.jpg

Friesland Campina - Test je focus!

— view —

vifit_thumbnail_viral_wit.jpg

L'Oréal - Wil jij ook weten of anti-rimpel crèmes echt werken?

— view —

_garnier_ultralift_thumbnail.jpg

Zet een streep door discriminatie

— view —

00-discriminatie.jpg

Trouwen tegen je wil

— view —

00-huwelijksdwang-04.jpg

Voorkom de ramp

— view —

00-pmf.jpg

Dat scheelt een hoop

— view —

00-afvalscheiding.jpg

Brouw je eigen plaat

— view —

00-bjep.jpg

Help ouderen in nood

— view —

RK_0.jpg

Glow in the dark

— view —

Sportlife00.jpg

Auto, trein, vliegtuig

— view —

JE6.jpg

Een waardevolle manier van sparen

— view —

ingunicef_01.jpg

Time Out

— view —

00-alextimeout.jpg

U kent de NCRV van...

— view —

ncrv_tvc1.jpg

Ontdek Kornuit rond Valtifest

— view —

krn-schutting.jpg

Rondje voor heel Nederland!

— view —

gr-home.jpg

Les krijgen in een pre roll?

— view —

PureActive1.jpg

Meer man bijt hond

— view —

Yoki. Beter.

— view —

00-yoki02.jpg

Social loyalty programme in een pakje

— view —

00-sportlife.jpg

Lichtjes aan voor Unicef!

— view —

ING_kerstboom.jpg

De GOGO's gaan extreme!

— view —

01-xgogos.jpg

Een laptop kopen in een tramhalte?

— view —

hp02.jpg

Koe zegt Boe!

— view —

00-campina-boe.jpg

OOR lanceert eigen Spotify app!

— view —

01-oorapp.jpg

Een goede voorbereiding is de halve klus

— view —

01-klusapp.jpg

Have a Game Break

— view —

00-gamebreak.jpg

Amsterdam jaagt op virtuele chocolade

— view —

00-pleasurehunt.jpg

So You Think You Can Geluksvogeltjesdans?

— view —

00-sytycgvd.jpg

Top Notch Spotify

— view —

00-topnotch.jpg

Moeders maken het verschil

— view —

00-memisa.jpg

Your daily shot of inspiration

— view —

00-appsinthe.jpg

Je leven zal nooit meer hetzelfde zijn...

— view —

00-hoh.jpg

Een dagje uit of naar Jan Smit?

— view —

00-dagjeuit.jpg

Wordt 2012 een historisch jaar?

— view —

00-alexmaya.jpg

I want the new #Magnum now!

— view —

00-magnuminfinity.jpg

Zeg Sawadee! tegen de wereld

— view —

00-sawadee.jpg

Stuur de kerstman op pad

— view —

kerstman_groot.jpg

Stars of Football 2012

— view —

00-sof2.jpg

Wat is jouw LinkedIn netwerk waard?

— view —

00-alexlinkedin.jpg

Staat het ochtendnieuws wel in de ochtendkrant?

— view —

nu_hoofdfoto.jpg

De GOGO's zijn terug!

— view —

hoofdfoto_gogo's.jpg

Speel live de Puistenbattle!

— view —

00-puistenbattle.jpg

Op Alpha, Bravo en Charlie

— view —

00-beugelbar2010.jpg

De ultieme Lowlands nabeleving

— view —

00-lowlands.jpg

Ochtendhumor of ochtendhumeur?

— view —

00-hero-howard.jpg

Durf jij Dungan?

— view —

00-dungan.jpg

Bekende Nederlanders werven donoren op NU.nl

— view —

00-donor-nu.jpg

Op avontuur met QR-codes

— view —

00-sawadeemetro.jpg

Herken jij signalen?

— view —

00-kimi.jpg

40 jaar OOR een nieuwe website

— view —

00-oor.jpg

Hoe is jouw kleurgevoel?

— view —

00-flexa.jpg

De zomerhit van 2011

— view —

00-ing-jah6.jpg

Spot de puist

— view —

00-spotpuist.jpg

Een en al aandacht

— view —

00-sanomacorp.jpg

Voorpret voor de leukste dagjes uit

— view —

00-dagjeuit2011.jpg

Zoektocht naar de Gouden Pinniemaat

— view —

00-disney.jpg

Hoe ver ga jij?

— view —

00-grotergroeien.jpg

Stars of Football

— view —

00-sof1.jpg

Vuurwerkcampagne wordt de bom op Youtube en Facebook

— view —

00-vuurwerk.jpg

Sanoma zit achter de meest bezochte websites

— view —

00-sanomadigital.jpg

Bekijk onze geniale oplossingen voor het fileprobleem

— view —

00-anwb.jpg

Spin de perfecte donut

— view —

donut.jpg